total views

Wednesday, September 19, 2012

Bersediakah kita untuk MENIKAH?



Ini soalan paling bagus ditanya kepada DIRI SENDIRI..

Tanya dulu soalan ASAS ini :~
~Sudahkah saya solat penuh 5 kali sehari semalam?

~Bersediakah saya imamkan isteri saya?
~ Bersediakah saya jadi makmum suami saya?
~ Mampukah saya taat pada suami saya?
~Mampukah saya pimpin isteri saya?
~Bertanggungjawab sudahkah saya?
~Adakah saya panas baran atau penyabar?
~Adakah saya seorang yang bercakap menggunakan akal atau bertindak menggunakan akal di lutut?

Pendek kata, ada banyak soalan spesifik yang boleh ditanya kepada diri kita sendiri...
Walau apa pun jawapannya, NASIHATIlah diri sendiri...
♥ Sentiasalah perbaiki diri dan mantapkan diri.

♥ Orang yang sudah Menikah dan sedang belajar solat lebih baik berbanding orang yang sudah NIKAH dan pandai solat tapi TIDAK amalkannya.

♥ Selepas Menikah. Orang yang bersedia mengubah dirinya adalah yang paling bersedia sebenarnya...sediakah????

Tepuk dada tanya hati kita...

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Enterprise Project Management